субота, 18 жовтня 2014 р.

Закон України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”

Санітарне та епідемічне благополуччя населення – це стан
здоров'я населення та середовища життєдіяльності людини, при якому
показники захворюваності перебувають на усталеному рівні для даної
території, умови проживання сприятливі для населення, а параметри
факторів середовища життєдіяльності знаходяться в межах,
визначених санітарними нормами;
Громадяни мають право на:
-безпечні для  здоров'я і життя харчові продукти, питну воду,
умови праці, навчання, виховання, побуту, відпочинку та навколишнє
природне середовище;
-участь у розробці, обговоренні та громадській експертизі
проектів програм і планів забезпечення санітарного та епідемічного
благополуччя населення, внесення пропозицій з цих питань  до
відповідних органів;
-відшкодування шкоди, завданої їх здоров'ю внаслідок
порушення підприємствами, установами, організаціями, громадянами
санітарного законодавства;
-достовірну і своєчасну інформацію про стан свого здоров'я,
здоров'я населення, а також про наявні та можливі фактори  ризику
для здоров'я та їх ступінь.
     Громадяни зобов'язані:
-піклуватися про своє здоров'я  та здоров'я і гігієнічне
виховання своїх дітей, не шкодити здоров'ю інших громадян;
-брати участь у проведенні санітарних і протиепідемічних
заходів;
-проходити обов'язкові медичні огляди та робити щеплення у
передбачених законодавством випадках;
-виконувати розпорядження та вказівки посадових осіб державної
санітарно-епідеміологічної служби при здійсненні ними державного
санітарно-епідеміологічного нагляду;
-виконувати інші обов'язки, передбачені законодавством  про
забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя.
Підприємства, установи і організації мають право на:
-одержання від органів виконавчої влади, місцевого
самоврядування, а також відповідних органів і закладів охорони
здоров'я інформації про стан здоров'я населення, санітарну та
епідемічну ситуацію, нормативно-правові акти з питань забезпечення
санітарного та епідемічного благополуччя населення та санітарні
норми

-відшкодування збитків, завданих їм внаслідок порушень
санітарного законодавства підприємствами, установами,
організаціями та громадянами. 

Немає коментарів:

Дописати коментар