середа, 15 жовтня 2014 р.

Парки Нью-Йорку, як міські екопідсистеми

Зміст.
Вступ
1. Історія виникнення.
2. Етапи створення.
3. Рослинність.
4. Покращення парку.
Висновок



Вступ
Парки є важливими екопідсистемами у містах із жвавим рухом, де спостерігаються викиди з заводів, фабрик, автотранспорту, електротранспорту… Тому потрібні зелені насадження у місті, такі як дерева , кущі, газони, які детоксикують забруднюючі речовини у повітрі, покращуючи екологічний стан міста. Звичайно ефективним методом захисту міста є парк, який поєднює у собі все від рослинністі до індустріального розвитку. Оскільки він створює захист від акустичного шуму міста, і також є гарним місцем для прогулянки чи відпочинку.

1. Історія виникнення.
У 1930р., коли Нью-Йорк переживав період промислового буму, на його вулицях була споруджена залізнична лінія High Line (Гань Лайн). Її головна особливість полягає в тому, що вона - «повітря», тобто є спорудою висотою 10 м-кодів, яке тягнеться над галасливими дорогами, перехрестями і іншими об’єктами гігантського міста. Декілька десятиліть надземна лінія High Line сумлінно служила людям, але вже в 70-і роки. Вона прийшла в запустіння, а в 1980 році було прийнято рішення про її закриття.  Влада міста серйозно задумалися про повне знищення об’єкту, що став даремним. Проте не всі жителі Нью-Йорка згодні були з міською адміністрацією відносно настільки кардинального виходу з ситуації, що склалася. Іншими словами, знайшлися в залізничної лінії High Line вірні друзі, які в 1999 році створили навіть суспільство під назвою «Friends of the High Line», тобто «Друзі Гань Лайн». Активісти цього суспільства протягом десятиліття наполегливо оббивали пороги чиновників, умовляючи їх дати дозвіл на реконструкцію лінії і перетворення її в суспільний парк. Немало акцій було організовано і по збору грошових коштів на реалізацію проекту висячий парк на покинутій залізничній лінії High Line в Нью-Йорку.

Стару «повітряну» залізничну лінію Нью-Йорка не ремонтували добрих тридцять років. І ось, нарешті, відбулося диво – в 2004 і 2005 роках після довгих слухань на створення парку було виділено 50 мільйонів доларів. У 2006 році почалися будівельні роботи, підсумком яких стало відкриття 8 червня 2009 року першій частині висячого парку High Line – південній його секції, яка починається в районі вулиці Генсвурт і далі пересікає відразу декілька кварталів.
2. Етапи створення.
   Парк Висока Лінія - суспільний парк, побудований в історичній лінії вантажної рейки, піднімається вище по вулиці на Західній Стороні Манхеттену. Тепер же творці незвичайного парку планують збільшити його площу в два рази. Розробити дизайн нової секції довірили двом старим знайомцям – компаніям James Corner Field Operations і Diller Scofidio + Renfro. Вони працювали над проектом і раніше. Нинішні свої «мрії» товариші повинні реалізувати до весни майбутнього року.
Нагадаємо, що в 1980-х роках стару залізничну естакаду трохи не знесли. Але за споруду заступилися «Друзі Гань Лайн» (Friends of the High Line), які організували конкурс дизайнерів і врешті-решт змінили зовнішній вигляд колишньої вітки. З тих пір висячі сади, що розташувалися між 14-ою і 20-ою вулицями, відвідало близько двох мільйонів жителів і гостей Великого яблука. Вже відомо, що в новій секції буде розбитий лужок, а над 26-ою вулицею розташується особлива сидяча зона, перед якою буде встановлена рама на зразок тих, що використовують для створення білбордов. Також з’явиться ще один вхід (з 30-ої вулиці).
Поважно відзначити, що при озелененні і благоустрої парку в багатьох місцях навмисно були залишені рейки. Таким чином дизайнери хотіли зберегти ту по-своєму романтичну атмосферу індустріального минулого, яка мала місце в далекі роки. Невід’ємною частиною проекту став газон.
Більш того – автори проекту додумалися встановити на рейки дерев’яні лавки на коліщатках. Сидячи на них, відпочивальники в оточенні пишної зелені можуть кататися і уявляти собі, ніби їдуть в старій електричці… При підборі рослинного асортименту ландшафтники керувалися тим, щоб максимально зберегти природність пейзажу, що сформувався за довгі десятиліття на території High Line. Адже, не дивлячись на занедбаність і забрудненість колишньої залізничної лінії, між рейками густо зростали різні дикі рослини, які мали свою чарівливість. Невід’ємною частиною проекту став газон. Саме тому, озеленення території, фахівці переважно використовували польові квіти і всі можливі злакові трави. Багато з них і раніше виростали в цих місцях, лише тепер насадження на їх основі придбали більш доглянутий і благородний вигляд.
3. Рослинність.
Поряд з травами були висаджені також молоді дерева, чагарники і різні декоративні багатолітники. В цілому при формуванні зеленої подоби парку було використано близько 110 видів рослин. При цьому особливо варто звернути увагу на те, що майже всі вони не вимагають особливого догляду.
Різновиди багатолітніх рослин, трави, кущі і дерева, були вибрані для їх сміливості, можливості підтримки, і структурної і кольорової варіації, з центром на рідних різновидах. Між живими насадженнями були прокладені звивисті доріжки з плиток, зручні для тривалих пішохідних прогулянок, засіяний газон. До речі, при створенні мощення застосована була вдосконалена система мощення на основі бетонних рейок з відкритими з'єднаннями, які не заважають вільному перебігу води і змішенню рослин.
Крім того, майже вся вода (не менше 80 %), яка потрапляє на територію парку, тут же і залишиться. Інноваційні технології були використані також і при устаткуванні парку системою освітлення. Зокрема, на рівні очей були встановлені ряд енергозберігаючих еко-світільників. Вони ефектно освітлюють доріжки, завдяки чому гуляти по алеї можна і в темний час доби. Крім того, майстерне підсвічування споруди дозволило красиво вписатися йому в подобу нічного міста і удостоїтися звання нової пам'ятки Нью-Йорка.
Піднятися в новий парк можна по сходах або навіть на ліфті. Багато жителів міста із задоволенням відвідують його, причому не лише ради того, щоб помилуватися креативними нововведеннями на місці старої розвалини, але і для того, щоб насолодитися виглядом міста з висоти споруди. На сьогоднішній день облаштування першого в Америці підвісного парку на місці залізничного полотна продовжується. Зараз він вже протягнувся до 20-ої вулиці і має довжину близько 2,3 км.

4. Покращення парку.
В найближчому майбутньому передбачається продовжити паркову алею до пункту лінії High Line, відміченого як вулиця 30-я. При цьому міські власті зупинятися не збираються і планують відвести під парк абсолютно всю територію надземної дороги. І це, не дивлячись на наявні перешкоди, головне з яких полягає в тому, що ділянка дороги від 30-ої до 34-ой вулиці все ще належить залізничній компанії. Проте можна, мабуть, передбачити, що адміністрації Нью-Йорка удасться і цей останній проміжок дороги благополучно викупити.
В першу чергу, позитивним моментом можна вважати те, що покинута залізнична естакада перетворилася на доглянутий зелений оазис, слідує відомого в Америці ландшафтного архітектора Джеймса Корнера (James Corner) і його компанію «Field Operations». Їм допомагали архітектурне бюро «Diller Scofidio + Renfro» і ряд інших будівельних фірм.
На 23 Батист Вулиці - новий простір, що збирається  у Високій Лінії, пропонуючи відкритий зелений простір для участі в пікніку. Реставрація грає головну роль в підтримці Батисту. Нарешті, Батист тимчасово наблизився до  понеділків і вівторків, де всюди зайнято в сезон, також як і дні, наступні за важким дощем, щоб дозволяти траві облямуватися. Це допоможе тримати Батист вітаючим зеленим простором весь сезон довго.

У парку існують певні правила за якими строго стежать. Правила парку забороняють:
©     Йдти на треках рейки, гравії, або заводах, так що можуть пошкоджуватись квіти або заводи;
©     Кидати різного роду об'єкти;
©     Сидіти на рейках або сходженні на будь-якій частині Високої Лінії;

Висновок:

Нью-Йорк місто з шаленим рухом, тому йому необхідні парки, зелені насадження, що нейтралізують, детоксикують усі забруднюючі речовини з повітря міста. В парках роль біофільтрів відіграють рослини і дерева, що поглинають пил та інші забрудники повітря і також служать захистом від акустичного забруднення міста, тобто від шуму. Саме тому підвісний парк відіграє дуже важливу роль у мікрокліматі Нью-Йорку. Як відзначають експерти, гра коштує свічок, тобто грошових вкладень, бо вже сьогодні парк High Line визнаний найкрасивішим і популярнішим в місті. І при цьому аналогів йому до цих пір у всьому США немає! Отже, судячи з усього, ньюйоркцям варто чекати нових приємних сюрпризів.

Немає коментарів:

Дописати коментар